المنبر الحر للراي والراي الاخر


مناقشة الاراء المختلفة بعيدا عن السياسه
 
الرئيسيةالاداريين والمشاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
n _n - 1634
 
Admin - 1191
 
ابو خالد - 902
 
بنت الكرك - 669
 
ريم - 588
 
الحيران - 500
 
ابو حمد - 479
 
تالا - 456
 
ساره - 398
 
ميديا - 370
 
المواضيع الأخيرة
» خمسه اوراق مهمه في حياتك..
الأربعاء سبتمبر 24, 2014 4:13 am من طرف صراع الروح

» ""اقترب اكتر كي تعلم الناس ""
الأربعاء سبتمبر 03, 2014 1:13 pm من طرف راما

» النكـــــــــت الدراســـــــــــــــــــــية
الخميس ديسمبر 27, 2012 10:46 am من طرف روح الملاك

» كيف تغير نفسك للأفضل ؟
السبت يونيو 30, 2012 6:25 am من طرف نورا

» ما رايكم بشات و دردشة الختايرة www.LZ9.com
الإثنين فبراير 20, 2012 9:49 am من طرف lz9

» للأذكــــــــــــيــــــــــــــــــــــــأء فـــــقــــط
الثلاثاء نوفمبر 29, 2011 4:33 am من طرف ملاك الروح

» اسئلة حساسة للشباب و البنات
الإثنين نوفمبر 28, 2011 1:22 am من طرف ملاك الروح

» افادت دراسه بان مشاهدة الاطفال للتلفاز خطره
السبت نوفمبر 19, 2011 4:37 pm من طرف مشاعر هادئه

» ارحل .........
الخميس سبتمبر 01, 2011 8:23 am من طرف راما


شاطر | 
 

 محروس ومنحوس

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
????
زائر



مُساهمةموضوع: محروس ومنحوس   السبت يناير 09, 2010 9:48 am

كان فيه قردين ( محروس ومنحوس ) وكانت قدامهم حديقة بها شجرة موز .

في يوم من الأيام جاعوا فقالوا نروح نجيب شوية موز

أتفقوا إن محروس يطلع فوق الشجرة عشان يقطع الموز و يرميه لمنحوس

و منحوس واقف تحت يلم الموز و يراقب الطريق

و فجأة صاحب الحديقة آتى وكان معاه مساعدينه فقالهم

اضربوا القرد اللي تحت دة ( منحوس ) اللى عمال ياخد الموز

ويا عيني كلوه علقة سخنة و محروس أستنا لما مشيوا و نزل و القردين روحوا.

وتاني يوم جاعوا وراحوا نفس الحديقة وطلع محروس فوق ومنحوس تحت

وآتى صاحب الحديقة و معاه المساعدين

مسكوا مييييييييين طبعًا ( منحوس ) وبرضوا كلوه علقة سخنة ..... وروحوا.

وتالت يوم فيه المفاجأة

المرة دي جاعوا ولكن منحوس قال أنا لازم اللي أطلع فوق الشجرة و أنت يا محروس اللي تقف تحت

وافق محروس و وقف تحت

وكالعادة آتى صاحب الحديقة ومعه المساعدين و لسة هيضربو محروس

ولكن صاحب الحديقة قال لهم :
اللي تحت ضربناه كتير أطلعوا بقى هاتوا اللي فوق دة كسرو عضمه............

المنحوس منحوس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
Admin
Admin
avatar

عدد المساهمات : 1191
تاريخ التسجيل : 12/12/2009
العمر : 53
الموقع : aqaba jordan

مُساهمةموضوع: رد: محروس ومنحوس   السبت يناير 09, 2010 3:22 pm

المثل بيقول المنحوس منحوس ولو حطه على راسه فانوس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://khalilyassin.yoo7.com
n _n
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 1634
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
الموقع : عمان

مُساهمةموضوع: رد: محروس ومنحوس   الأحد يناير 10, 2010 9:48 am

اشكرك على مشاركتك الطيفه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
محروس ومنحوس
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
المنبر الحر للراي والراي الاخر :: الفئة الثانية :: كليبات وموسيقى وصور و نكت وطرائف :: نكت وطرائف-
انتقل الى: